Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

ΤΣΙΓΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΓΑΡΑΣ
Τα τραγούδια μου

Το 1991 από τη φωνογραφική εταιρία «ΗΧΟΓΕΝΝΗΣΗ» ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε μεγάλος δίσκος βενιλίου με 12 λαϊκά τραγούδια.
-Ο τίτλος του δίσκου ήταν «Κοντά μου έλα».
-Οι συντελεστές του δίσκου:
-Τη Μουσική και τους στίχους έγραψε ο Δημήτρης Τσιγάρας.
-Τα τραγούδια τραγούδησε ο Κοσμάς Πουλιανίτης
-Την ενορχήστρωση έκανε ο Ανδρέας Τσέγας.
-Μπουζούκι έπαιξε ο Αχιλλέας Τσιακμάκης.
-Φωνητικά, η Γεωργία Σαββουλίδου και η Αγάθη Λίτσα
-Την ηχοληψία είχε ο Παναγιώτης Καλαμπάκας.
-Τη φωτογραφία ο Θεόδωρος Λιούτας.
-Τη μακέτα εξωφύλλου ο Λορέντζο Ντετζιόρτζιο.
-Και την παραγωγή η εταιρεία «ΗΧΟΓΕΝΝΗΣΗ».




Η όλη παραγωγή κυκλοφόρησε και σε κασέτες και σε βιντεοκλίπ.
Στο εξώφυλλο του Δίσκου προλογίζει ο συνθέτης και στιχουργός με τα εξής:
«Έχοντας σ΄ ένα τετράδιο στίχους
Στο νου και στην καρδιά μου ήχους
Θέλησα να τα ενώσω σε ένα δίσκο,
Σε μια προσπάθεια να δημιουργήσω κάτι:
Μικρό ή μεγάλο,
Εύκολο ή δύσκολο,
Φτωχό ή πλούσιο.
Νοιώθω πάντως σαν ένα αστέρι
Που ψάχνει να βρει το δικό του φως
Στο απέραντο ουρανό της μουσικής.
Ευχαριστώ ότι στάθηκε έμπνευση
Και ώθηση σ΄ αυτή τη προσπάθεια
Και όλους όσους συνέβαλαν
Στη δημιουργία αυτού του δίσκου.»
Δημήτρης Τσιγάρας.

Τα τραγούδια του δίσκου:

Α΄ πλευρά
1) κοντά μου έλα
2) Όταν τα βράδια σε θυμάμαι
3) Τραγουδώ για σένα
4) Σ΄ αγαπώ
5) Γλέντι με λαϊκά τραγούδια
6) Γιορτή στη φτωχογειτονιά μας

Β΄ πλευρά
1) Τα βράδια
2) Εγώ δεν έχω συντροφιά
3) Όταν μπλέκεις με γυναίκα
4) Ερωτική Συμφωνία
5) Μηδέν από μηδέν, μηδέν
6) Ξημέρωσε.

Οι στίχοι των τραγουδιών:
Κοντά μου έλα

Πάντα τα βράδια σε θυμάμαι,
πάντα για σένα τραγουδώ
για σένα νε αλήτης θα ΄μαι
όσο αναπνέω κι όσο ζω.

Πάντα τα βράδια περιμένω,
πάντα για σένα ξενυχτώ
για σένα νε τους δρόμους παίρνω
και σαν ζητιάνος σε ζητώ.

Να ΄ξερες τι τραβώ τα βράδια
τι κάνω που και πως περνώ
τα βράδια πού ΄γιναν ρημάδια
κι έχασαν κάθε τους σκοπό.

Να ΄ξερες πως περνούν οι ώρες
και πως το κάθε μου λεπτό.
παράμερος μέσα σε μπόρες
λιγάκι ήλιο αναζητώ.

Κοντά μου έλα
με πιάνει τρέλα
δεν ησυχάζω, σ΄ αναζητώ.
Κοντά μου έλα
και χαμογέλα
μ΄ ένα σου χάδι ίσως σωθώ.


Όταν τα βράδια σε θυμάμαι.

Όταν τα βράδια ξενυχτώ και σε θυμάμαι
οι πρώτες μέρες στο μυαλό μου τριγυρνούν
δεν θα ξανάρθουνε γι αυτό πολύ φοβάμαι
μα και να έρθουν αλλαγμένους θα μας βρουν.

Λέω να φύγω μακριά σου μα διστάζω
μα και να μείνω δεν θα βγάλει πουθενά
είναι το δίλλημα καυτό σαν σε κοιτάζω
πληγή στα στήθη μου βαθειά με τυραννά.

Κι αν οι προσπάθειές μας πήγανε χαμένες,
κι αν τελειώσει έτσι ετούτος ο δεσμός
ζήσαμε όμορφες στιγμές ευτυχισμένες
μακάρι νάτανε τα πράγματα αλλιώς.


Τραγουδώ για σένα
Απόψε πάλι μόνο
με βρίσκει η νυχτιά
παρέα με τον πόνο
και την κιθάρα αγκαλιά

Απόψε τον καημό μου
τραγούδι θα σας πω
το δράμα το δικό μου
θα πω μ΄ ένα ζεϊμπέκικο.


Απόψε η θύμησή της
θολώνει το μυαλό
και βλέπω τη μορφή της
όπου γυρίσω και σταθώ

Απόψε η καρδιά μου
πιο δυνατά χτυπά
δεν βρίσκεται κοντά μου
και μες στο πλήθος τη ζητά


Τραγουδώ για σένα
για σένα που αγαπώ
με τα φτερά σπασμένα
για σένα τραγουδώ.


Σ΄ αγαπώ

Κι αν έφυγες χωρίς να πεις μια λέξη,
κι αν χάθηκες μέσα σε μια βραδιά
θα βρει κουράγιο και θα το αντέξει
η τόσο κουρασμένη μου καρδιά.

Κι αν χάθηκε μαζί σου τ΄ όνειρό μου,
κι αν γύρω μου βαραίνει συννεφιά
θα μείνουν αναμνήσεις στο μυαλό μου
να μου κρατούν τα βράδια συντροφιά.

Κι αν τόσα μ΄ έχεις κάνει κι υποφέρω
να σου κρατήσω μίσος δεν μπορώ
θα βρω τη δύναμη και θα προφέρω
έστω δειλά τη λέξη σ΄ αγαπώ!


Γλέντι με λαϊκά τραγούδια

Παίξτε μπουζούκια τις πενιές
παίξτε το τσιφτετέλι
χειροκροτήματα φωνές
ο κόσμος τέτοια θέλει.

Με τις πενιές του μπουζουκιού
ο κόσμος θα ξεδώσει
κι αυτή η νύχτα του κεφιού
ποτέ μη ξημερώσει

Παίρνει φωτιά κι ανάβει η πίστα
και ζωντανεύει η ορχήστρα
πιάτα, σαμπάνιες και λουλούδια
γλέντι με λαϊκά τραγούδια


να σηκωθούν και τα μωρά
στην πίστα να χορέψουν
κι από τα ρίχτερ τα πολλά
οι αγγέλοι να ζηλέψουν


Γιορτή στη φτωχογειτονία μας
Έχει χρώμα η ζωή
όταν είμαστε μαζί
μεθυσμένο το φεγγάρι
με τον ήλιο θα τρακάρει,
μεθυσμένη κι η καρδιά
μεσ’ στ’ αστέρια κολυμπά.

Έχει χρώμα η ζωή
τι κι αν είμαστε φτωχοί
όταν παίρνει και νυχτώνει
σβήνουν βάσανα και πόνοι
και γεμίζει η βραδιά
από χάδια και φιλιά.

Γιορτή στη φτωχογειτονία μας
ανθίσανε τα όνειρά μας
τραγούδι γίνεται η χαρά μας
γιορτάζει απόψε η γειτονιά μας.


ΤΑ ΒΡΑΔΙΑ

Τα βράδια που γυρνάς εδώ κι εκεί
μην κλαις όταν σε πιάνει ο πόνος
κι άλλους παιδεύει αυτή η ζωή
όταν πονάς δεν είσαι μόνος.

Φίλε της νύχτας και της μοναξιάς
κι αν στο στρατί μας βρέχει δάκρυ
κάπου θα υπάρχει κάτι και για μας
χώμα στεγνό, ζεστή μια άκρη.

Τα βράδια αυτά σαν τα πουλιά
θα ‘ρθουν να μας χαρίσουν πάλι
έρωτα χάδια και φιλιά
ζωή και δύναμη μεγάλη.


Εγώ δεν έχω συντροφιά

Αμέτρητα στον ουρανό
τα αστέρια κι οι πλανήτες
αμέτρητος κι ο πόνος μου
τώρα που είμαι μόνος μου
γυρνώ με τους αλήτες.

Όλα τριγύρω μου θολά
κι η σκέψη μου σε κείνη
δεν βρίσκω λόγια να σας πω
πόσο πολύ τη λαχταρώ
ξενύχτης έχω γίνει.

Εγώ δεν έχω συντροφιά
τα μάτια π΄ αγαπάω
γι΄ αυτό γυρνώ κάθε βραδιά
τα πίνω και μεθάω.


Όταν μπλέκεις με γυναίκα
Σαν κερί που τρεμοσβήνει
τώρα με κατάντησες
και τη δόλια την καρδιά μου
μου τη λεηλάτησες.

Σ΄ είχα δείξει αδυναμία
και το εκμεταλλεύτηκες
σαν σκουπίδι μες στο δρόμο
κι ούτε καν με σκέφτηκες.

Όταν μπλέκεις με γυναίκα
ασυλλόγιστη
τις εννιά φορές στις δέκα
καταλήγεις φυλακή.

Τα λεφτά δεν τα λυπάμαι
που για σένα χάλασα
κλαίω μόνο τα όνειρά μου
πού ΄ριξες στη θάλασσα.

Με κοιτάζουν κι απορούνε
ήμουνα παιδί καλό
μα με σένα πού ΄χα μπλέξει
έγινα αλητόπαιδο.



ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ

Ένα σου φιλάκι
πες μου πως μπορεί
να κάνει το κορμάκι μου
να τρέμει να ριγεί

ζω μαζί με τ' άστρα
μες στον ουρανό
κι έχω πλάι εσένανε
φεγγάρι φωτεινό


Είμαι 'γω βαρκούλα
και συ 'σαι τα πανιά
μαζί θα ταξιδέψουμε
σε μαγικά νησιά


νοιώθω τον αγέρα
ανάλαφρο γλυκό
τα ξέπλεκα μαλάκια σου
πολύ τα αγαπώ

φτιάχνω τραγουδάκια
σ' ερωτική μορφή
αχ μέσα στην καρδούλα μου
έχω κρυφή γιορτή.


Είμαι 'γω βαρκούλα
και συ 'σαι τα πανιά
μαζί θα ταξιδέψουμε
σε μαγικά νησιά


Μηδέν από μηδέ, μηδέν

Σαν χθες γυρίσαμε απ το χθες
μα μείναμε στα ίδια
μηδέν από μηδέν, μηδέν,
συμπέρασμα σκουπίδια

Πώς να προφτάσεις τη ζωή
που πια δεν περιμένει
ότι γεννάει η ανατολή
η δύση το πεθαίνει

Πόσο νωρίς φεύγει το φως
απ΄ τη ζωή μας αδερφέ!
Ώσπου να κάνεις τσιγαριά
ώσπου να πιεις έναν καφέ
πάει χάθηκε!
πάει έσβησε!


Ξημέρωσε
Ξημέρωσε και διάβηκε
πικρό κι αυτό το βράδι
και την καρδιά μου σκέπασε
μαύρο βαθύ σκοτάδι.

Ξημέρωσε και το πρωί
με βρίσκει μες στους δρόμους
μ΄ ένα μπουκάλι από κρασί
και το μπουφάν στους ώμους.

Ξημέρωσε και η καρδιά
είναι μαυροντυμένη
και τη δική σου γιατρειά
ακόμα περιμένει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου